ALGEMENE VOORWAARDEN

Laatste update: 24/09/2024 Versie 3.3

Inleiding

In het kader van deze algemene voorwaarden leggen wij de rechten, plichten en verantwoordelijkheden vast van het bedrijf MaxiClean Titres-Services en de klant met betrekking tot de diensten die worden geleverd door MaxiClean Titres-Services, met name de terbeschikkingstelling van een huishoudhulp. De definities van de sleutelbegrippen worden hieronder verstrekt.

Voor elke dienst moedigen wij onze klanten aan om hun verwachtingen met betrekking tot de resultaten van het werk te bespreken, direct met hun huishoudhulp of met een van onze medewerkers, door contact op te nemen via e-mail of telefoon (zie de specifieke contactgegevens van uw toegewezen agentschap). Het e-mailadres van het agentschap wordt vermeld in de afspraakbevestiging en tijdens de eerste contacten met MaxiClean.

Deze werkwijze zorgt voor een duidelijke afstemming van wat voor u het belangrijkst is op het gebied van schoonmaak.
Onze prioriteit is om consistentie in de uitvoering van de taken te waarborgen en flexibiliteit te bieden om in te spelen op de individuele behoeften van onze klanten.

Definities :

EEN DIENSTENCHEQUE: elektronisch of in papieren vorm: is een betaalmiddel waarmee u op wettelijk voordelige wijze gebruik kunt maken van de diensten van een huishoudhulp.

BEDRIJF MAXICLEAN TITRES-SERVICES: Wij helpen bewoners van België bij het uitvoeren van huishoudelijke taken zoals schoonmaken, strijken, kleine boodschappen doen, koken, door hen te voorzien van een professionele en bekwame huishoudhulp. Let op: MaxiClean ontvangt geen directe betalingen van klanten, maar via het bedrijf Pluxee.

PLUXEE (SODEXO): is een bedrijf dat verantwoordelijk is voor de distributie van dienstencheques voor schoonmaakdiensten in België. Daarom is elke klant verplicht zich in te schrijven bij Pluxee om een eigen Pluxee-gebruikersnummer te openen, zodat hij/zij dienstencheques kan bestellen en uiteindelijk kan inschrijven bij ons bedrijf MaxiClean.

KLANT: GEBRUIKER – elke persoon die in België woont en dienstencheques gebruikt om te profiteren van de diensten van een huishoudhulp. De klant schrijft zich in bij Pluxee om een eigen Pluxee-gebruikersnummer te verkrijgen, waarmee hij/zij dienstencheques kan bestellen en deze kan gebruiken om de huishoudelijke diensten te betalen die worden geleverd door erkende bedrijven zoals MaxiClean Titres-Services.

DIENSTVERLENING: De totale hoeveelheid uren die door een huishoudhulp bij een specifieke klant zijn gewerkt op een bepaalde dag van de betreffende week. BELANGRIJK: MET EEN MINIMUM VAN 3 UUR EN MAXIMAAL 9 UUR PER DAG.

HUISHOUDHULP: dienstverlener; schoonmaakster of schoonmaker, werknemer van het bedrijf MaxiClean Titres-Services.

EIGEN RISICO: De verzekering dekt een eigen risico van 250 €, wat betekent dat in geval van schade boven de 250 €, de klant de eerste 250 € van de kosten betaalt; als de schade minder is dan 250 €, kan het bedrijf een commerciële geste maken.

NIEUWE KLANT: persoon die voor de eerste keer gebruik maakt van de diensten van MaxiClean. Dit omvat Pluxee-gebruikers die nog nooit eerder gebruik hebben gemaakt van de diensten van MaxiClean.

AUTOMATISCHE CODERING: Houd er rekening mee dat als onze huishoudhulpen hun diensten niet coderen, MaxiClean een collectieve codering zal uitvoeren, altijd in de eerste week van de volgende maand. In overeenstemming met onze werkwijze willen we erop wijzen dat de huishoudhulp verplicht is de elektronische cheques in realtime te coderen, dat wil zeggen op de werkdag bij de betreffende klant via de Pluxee-applicatie.

GOEDKEUREN: Bevestigen van geregistreerde diensten via de Pluxee-applicatie van de gebruiker, controle van de data en het aantal uren geregistreerd door MaxiClean.

BETWISTEN: Een bezwaar of onenigheid uiten met betrekking tot geregistreerde diensten door MaxiClean via de Pluxee-applicatie van de gebruiker.

HUISHOUDELIJKE HULP AAN HUIS: diensten voor particulieren die bestaan uit activiteiten die in de woning van de klant worden uitgevoerd en worden betaald met dienstencheques: schoonmaken van de woning en de ramen, wassen en strijken, occasioneel klein naaiwerk, bereiden van maaltijden.

Artikel 1: ALGEMENE BEPALINGEN

 

1.1. Deze algemene voorwaarden vormen een integraal onderdeel van het contract dat is afgesloten in het kader van het gebruik van de diensten die worden geleverd via de dienstencheques als betaalmiddel door de Klant, na de levering van economische huishoudelijke diensten door het bedrijf MaxiClean.

1.2. (Toepasselijke wetgeving: Wet van 20 juli 2001 ter bevordering van de ontwikkeling van nabijheidsdiensten en -banen, alsmede het Koninklijk Besluit van 12 december 2001 betreffende de dienstencheques).

1.3. Het contract wordt afgesloten tussen enerzijds het bedrijf MaxiClean Titres-Services (handelsnaam) en al zijn juridische entiteiten, en anderzijds elke natuurlijke persoon die gebruik wenst te maken van de diensten die worden geleverd in het kader van huishoudelijke hulp.

1.4. In het geval van verschillende gebruikers die de huishoudhulp op hetzelfde adres ontvangen, verbindt de persoon die het contract ondertekent zich ertoe de regels en het contract ter beschikking te stellen van de andere gebruikers en kan zij/hij, in geval van niet-naleving van de algemene voorwaarden of eventuele betalingsproblemen door de andere gebruikers die de huishoudhulp in hetzelfde huishouden gebruiken, aansprakelijk worden gesteld voor deze andere gebruikers.

1.5. Het bedrijf MaxiClean behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment te wijzigen. De laatste versie (22/08/2024) van de algemene voorwaarden is bindend en altijd beschikbaar voor raadpleging op onze website.

1.6. Het bedrijf MaxiClean verbindt zich ertoe een huishoudhulp te leveren in de vorm van activiteiten die omvatten:

  • Het schoonmaken van de privéwoning
  • Het wassen en strijken van het linnengoed van de klant
  • Kleine occasionele naaiwerkzaamheden
  • De bereiding van maaltijden
  • Het schoonmaken van de ramen van de woning
  • Kleine occasionele boodschappen.

De klant erkent uitdrukkelijk dat de huishoudhulp van het bedrijf MaxiClean uitsluitend binnen de privéomgeving zal worden ingezet en verplicht zich strikt de wetgeving inzake dienstencheques (Wet van 20 juli 2001) na te leven. Elk gebruik van dienstencheques buiten de toegestane activiteiten zal bij controle door de bevoegde inspectiedienst streng worden bestraft. Indien het bedrijf MaxiClean financieel zou worden gestraft door het bevoegde controleorgaan als gevolg van fraude veroorzaakt door een klant, behoudt het bedrijf zich het recht voor om de frauderende klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen om alle financiële verliezen die het heeft geleden te vergoeden.

1.7. De huishoudhulp van het bedrijf MaxiClean mag geen ouder of familielid tot in de tweede graad van de klant zijn, noch op hetzelfde adres wonen. Indien deze situatie zich voordoet, dient de klant het bedrijf MaxiClean onmiddellijk hiervan op de hoogte te stellen.

1.8. Als het rooster geen pauze vereist, heeft de huishoudhulp van het bedrijf MaxiClean de mogelijkheid om ’s ochtends en ’s middags een rookpauze te nemen buiten de werkplek. Bij een dienst van vier uur bij een klant heeft de huishoudhulp recht op een betaalde pauze van tien minuten.

Artikel 2: VEILIGHEIDSBELEID

2.1. De klant verbindt zich ertoe:

2.1.1.   Geen gevaarlijk of te zwaar werk van de huishoudhulp te eisen (bijv. zeer zware voorwerpen dragen, meubels verplaatsen, meer dan 3 treden hoog op een ladder klimmen, enz.).

2.1.2.   Ervoor te zorgen dat het materiaal dat ter beschikking van de huishoudhulp wordt gesteld voldoende, geschikt voor het gevraagde werk en in goede staat van werking is.

2.1.3.   Verplicht materiaal om de beste service te krijgen:

  • Een lichte en krachtige stofzuiger
  • Ten minste één emmer
  • Ten minste 3 microvezeldoeken
  • Een keukentrap of opstapje (maximaal 3 treden)
  • Eventuele handschoenen
  • Een trekker/borstel voor de vloer tot op armlengte
  • Een verstelbare strijkplank en een stoomstrijkijzer met voldoende vermogen
  • Uw eigen favoriete schoonmaakmiddelen, zoals: spiegelreiniger, glasreiniger, toiletreiniger, keukenreiniger, stofverwijderaar. De klant garandeert, als een normaal zorgvuldige persoon, de goede staat en werking van de middelen en het materiaal dat hij ter beschikking stelt en bespreekt met de werknemer, voordat deze zijn activiteiten aanvangt, de mogelijke gevaren die ze met zich mee kunnen brengen. Als specifiek materiaal of specifieke producten vereist zijn, is de klant verantwoordelijk voor het controleren of de huishoudhulp in staat is deze correct te gebruiken. Zo niet, dan kan het bedrijf MaxiClean niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade veroorzaakt door dit materiaal of deze specifieke producten.

2.1.4.   Geen corrosieve schoonmaak- en onderhoudsproducten ter beschikking te stellen die de gezondheid van de huishoudhulp kunnen schaden en/of corrosief kunnen zijn voor het meubilair en de oppervlakken van het huis.

2.1.5.   Geen producten ter beschikking te stellen met een actief chloorgehalte van meer dan 2%; het is ook verboden om ammoniak ter beschikking van de huishoudhulp te stellen.

2.1.6.   MaxiClean onmiddellijk op de hoogte te stellen in geval van een besmettelijke ziekte om verdere verspreiding te voorkomen. Voorbeelden hiervan zijn: griep, rodehond, waterpokken, mononucleosis, meningitis, virale hepatitis, enz.

2.1.7.   De huishoudhulp geen van de volgende activiteiten te laten uitvoeren: het schoonmaken van gemeenschappelijke delen van gebouwen, de kantoren van vrije beroepen, winkels, zorgen voor of verzorgen van kinderen of huisdieren, het schoonmaken van kattenbakken, doe-het-zelf of tuinwerkzaamheden, werken op een hoge ladder, buiten schoonmaken bij ongunstige weersomstandigheden (te hoge of te lage temperaturen), zoals regen, sneeuw, extreme kou of hitte, het verplaatsen van meubels, tapijten of zware vuilniszakken, het schoonmaken van voertuigen, het opruimen van uitwerpselen, gebruikte maandverbanden of andere intieme voorwerpen.

2.1.8.   Ervoor te zorgen dat het werk wordt uitgevoerd onder passende veiligheids- en gezondheidsomstandigheden voor de huishoudhulp. Het werk bestaat uitsluitend uit ondersteuning bij het reguliere onderhoud van de woning. We moedigen onze klanten aan om drinkwater aan onze huishoudhulpen te verstrekken, niet alleen tijdens warme periodes, maar ook dagelijks, om hun comfort en veiligheid te garanderen. De klant verplicht zich de huishoudhulp toegang te geven tot sanitaire voorzieningen zoals toilet en wastafel, enz.

2.1.9.   Ervoor te zorgen dat er bijzondere aandacht wordt besteed aan vochtproblemen en aan de mogelijke aanwezigheid van insecten zoals kakkerlakken, muizen, enz. De klant zorgt er ook voor dat de huishoudhulp niet wordt blootgesteld aan passief roken.

2.1.10. Houd er rekening mee dat de minimale binnentemperatuur in de woning van de klant tijdens het winterseizoen op 16 graden Celsius moet worden gehouden. Als de buitentemperatuur 12 graden Celsius of lager is, raden we u aan een alternatieve taak voor de huishoudhulp te overwegen, omdat het niet warm genoeg is om ramen te reinigen.

2.1.11.  Ervoor te zorgen dat er altijd een EHBO-kit beschikbaar is voor de werknemer. In geval van een ongeval dient de klant onmiddellijk het bedrijf MaxiClean telefonisch op de hoogte te stellen via 02/223 58 48.

2.2. De klant verbindt zich ertoe, indien hij beschikt over een bewakingssysteem met camera’s in zijn woning, de huishoudhulp hiervan op de hoogte te stellen en de voorwaarden met betrekking tot videobewaking (AVG en wet van 21 maart 2007 betreffende de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera’s) te respecteren, zodat de privacy van de huishoudhulp niet wordt geschonden en het recht op beeld wordt gerespecteerd.

2.3. De klant is verplicht het bedrijf MaxiClean op de hoogte te stellen van elke adreswijziging. Het is belangrijk op te merken dat Pluxee niet hetzelfde is als MaxiClean. Als uw adres is gewijzigd, is het noodzakelijk om uw gegevens zowel bij Pluxee als bij het bedrijf MaxiClean bij te werken.

Artikel 3: BETAALBELEID

 

3.1. De klant overhandigt de huishoudhulp één ondertekende en gedateerde dienstencheque per gewerkt uur op de dag van de dienst, of beschikt over een voldoende aantal geldige elektronische dienstencheques in zijn elektronische portefeuille. Als de klant de verschuldigde dienstencheques niet op de dag van de dienst overhandigt, verbindt hij zich ertoe een lijst van ontbrekende cheques te ondertekenen, gedateerd en ondertekend, met vermelding van de oorzaak van de betalingsachterstand.
U kunt het formulier downloaden door de volgende link te openen: www.maxiclean.be/titre-service-missingform

3.2. Elk begonnen uur is een betaald uur.

3.3. De klant verbindt zich ertoe dienstencheques te overhandigen met een geldige vervaldatum. Vervallen of door de klant geannuleerde cheques via Pluxee (postverlies) worden niet geaccepteerd.

3.4.Elke beschadigde dienstencheque verliest zijn waarde.

3.5. In het geval van elektronische dienstencheques, verbindt de klant zich ertoe:

  • Zijn/haar elektronische PLUXEE-rekening aan te vullen of te beschikken over het aantal dienstencheques dat overeenkomt met de door ons personeel gewerkte uren.
  • De diensten goed te keuren of te betwisten op zijn/haar elektronische PLUXEE-rekening binnen een maximale termijn van 7 kalenderdagen na de dienst, en/of tot de derde dag van de volgende maand in geval van automatische codering door MaxiClean.

LET OP: Na deze termijn zal MaxiClean de uren beschouwen als daadwerkelijk gepresteerd en de diensten als naar tevredenheid van de klant uitgevoerd.

  • Ter informatie kan aan het einde van de maand een melding worden verstuurd als uw saldo leeg is, en aan het begin van de maand een andere melding om u eraan te herinneren de prestaties goed te keuren of te betwisten.
  • In het geval van een wijziging van het gebruikersnummer op basis waarvan de uren van huishoudhulp worden geregistreerd, verbindt de klant zich ertoe om deze verandering op voorhand aan te kondigen, ten laatste op de dag voorafgaand aan de dienst waarop de wijziging betrekking heeft.

Artikel 4: BETALINGSACHTERSTAND

4.1. Elk verzuim, hetzij door te late betaling of het niet nakomen van verplichtingen met betrekking tot de huishoudhulp, zal leiden tot de opschorting van de diensten. MaxiClean is, met de uitdrukkelijke toestemming van de klant, gemachtigd om informatie van Pluxee te verkrijgen over de status van het saldo van de dienstencheques, inclusief verlopen of geblokkeerde cheques als gevolg van postverlies.

In geval van te late betaling van de dienstencheques zal een eerste herinnering worden gestuurd met het verzoek tot regularisatie. Indien er geen betaling wordt gedaan, zal een tweede herinnering worden verstuurd, vergezeld van administratieve kosten van 25 EUR, en de diensten zullen worden opgeschort tot de betaling is voldaan.

Indien ondanks deze tweede herinnering de betaling nog steeds niet wordt ontvangen, zal een derde herinnering worden verzonden. Dit zal resulteren in de facturering van de cheques volgens hun toepasselijke restwaarde, afhankelijk van de regio van gebruik, met een tarief van 5% over het verschuldigde bedrag, met een minimum van 50 EUR. Op dit punt zal het contract worden beëindigd wegens niet-betaling.

Als er geen reactie komt op de derde herinnering, zal het dossier worden overgedragen aan een advocaat en zullen alle juridische kosten die met deze procedure gepaard gaan, voor rekening van de klant zijn.

Artikel 5: AFWEZIGHEDEN

5.1 Indien de klant afwezig is of de geplande dienst wenst te wijzigen, dient hij/zij MaxiClean hiervan minimaal tien (10) dagen van tevoren per e-mail op de hoogte te stellen (zie contactgegevens van het toegewezen bureau). Het e-mailadres van het bureau staat vermeld in de afspraakbevestiging en tijdens de eerste contacten met MaxiClean.

5.2 In een bepaald kalenderjaar wordt het aantal kosteloze annuleringen waarop de klant recht heeft berekend volgens de formule 4xX, waarbij X de frequentie van de dienstverlening per week is en 1 overeenkomt met één dienst per week, met als voorbeeld:

  • bij 1 servicedag per week -> 4 x 1 = 4 kosteloze annuleringen per jaar
  • bij 1 servicedag per 2 weken -> 4 x 0,5 = 2 kosteloze annuleringen per jaar
  • bij 2 service dagen per week -> 4 x 2 = 8 kosteloze annuleringen per jaar, etc.

Met 1 dienstannulering wordt één enkele servicedag bedoeld.

Het maximale aantal kosteloze annuleringen is voorzien per huishouden/gezin, dus in het geval van meerdere klanten die op hetzelfde adres wonen, wordt het aantal kosteloos toegestane annuleringen niet verhoogd.

Voorbeeld: Klant A gebruikt de dienst één keer per week op maandag. De klant meldt zijn afwezigheid vanaf maandag 7 juli tot woensdag 16 juli, wat twee maandagen betekent en dus 2 dienstannuleringen (van de 4 toegestane).

Daarnaast wordt het aantal toegestane kosteloze annuleringen voor nieuwe klanten die de dienst in de loop van het jaar beginnen te gebruiken, proportioneel verminderd, afhankelijk van het kwartaal waarin de klant de dienst begint te gebruiken, waarbij ervan wordt uitgegaan dat:

  • in het 1ste kwartaal van het jaar – de klant het volledige aantal toegestane kosteloze annuleringen heeft
  • in het 2de kwartaal – rechten verminderd met 25%
  • in het 3de kwartaal – rechten verminderd met 50%
  • in het 4de kwartaal – rechten verminderd met 75%.

Voorbeeld 1: Klant B begint de service te gebruiken in mei, het tweede kwartaal. De dienst vindt twee keer per week plaats. Deze klant heeft recht op 6 gratis opzeggingen, want 8 – (0,25×8) = 6.

Voorbeeld 2: Klant C begint de service te gebruiken in juli, dus in het derde kwartaal. De service vindt één keer per week plaats. Deze klant heeft recht op 2 gratis opzeggingen om te gebruiken tot het einde van het jaar, want 4 – (0,5×4) = 2.

Voorbeeld 3: Klant D begint de service te gebruiken in november, d.w.z. in het vierde kwartaal. De service vindt eens per 2 weken plaats. Deze klant heeft nog steeds recht op 1 gratis annulering, want 2 – (0,75×2) = 0,5 ( 0,5 wordt naar boven afgerond in het voordeel van de klant).

In het geval van een verandering in de frequentie van de service gedurende het kalenderjaar (bijv. van 2 service dagen per week naar 1 dag per week), zal het aantal gratis annuleringen van de service individueel worden berekend, afhankelijk van de omstandigheden, d.w.z. de vraag of de service vaker of minder vaak zal worden verleend.

5.3 Naast geplande afwezigheden kan de klant maximaal 2 onvoorziene afwezigheden per jaar (bijv. dringende familieaangelegenheden) rechtvaardigen door MaxiClean uiterlijk om 10.00 uur op de dag voorafgaand aan de dag van de geplande dienst op de hoogte te stellen van de annulering van de dienst. Niet-overdraagbare ziekten kunnen geen reden zijn voor annulering van de dienst.

5.4 Als de klant zijn/haar afwezigheid niet tijdig meldt (zoals aangegeven in punt 5.1), worden de geplande diensturen gefactureerd tegen het tarief dat overeenkomt met de volledige waarde van het dienstencheque, afhankelijk van de regio waar de dienst wordt geleverd (raadpleeg de terugbetalingsbedragen op de website van Pluxee dienstencheques).

5.5. Afwezigheden kunnen niet worden gebruikt tijdens de opzegmaand om het contract te beëindigen of de samenwerking te stoppen.

5.6. Er zullen geen diensten worden verleend op zondagen en feestdagen. Een bijgewerkte lijst van feestdagen zal elk jaar beschikbaar zijn op onze website.

5.7. In geval van een onverwachte verhindering van de huishoudhulp of in geval van onvoorziene omstandigheden (zoals ziekteverlof, verlof omwille van overmacht of verlof om persoonlijke redenen), wordt de klant zo snel mogelijk op de hoogte gebracht door het bedrijf MaxiClean. Het is ook aan de klant om aan te geven of hij/zij een vervanging wenst tijdens de afwezigheid van de huishoudhulp, en er zal een vervanging worden voorgesteld voor zover mogelijk en afhankelijk van de beschikbaarheid van het bedrijf MaxiClean.

Artikel 6: NON-DISCRIMINATIE

6.1. Het bedrijf MaxiClean verbindt zich ertoe zijn klanten een exemplaire kwaliteitsservice te bieden, gebaseerd op het respect voor de menselijke waardigheid en de fundamentele rechten. We zorgen ervoor dat we de privacy van onze klanten, hun ideologische, filosofische of religieuze overtuigingen, evenals hun recht op klacht, informatie en toezicht op de geleverde diensten strikt respecteren. Elke dienst wordt gepersonaliseerd, rekening houdend met de unieke leefsituatie van elke klant om zo goed mogelijk aan hun specifieke behoeften te voldoen.

6.2. MaxiClean hanteert een strikt non-discriminatiebeleid. We garanderen dat noch onze werknemers, noch onze klanten zullen worden gediscrimineerd op basis van ras, etnische afkomst, handicap, seksuele geaardheid of filosofische of religieuze overtuigingen, in overeenstemming met de Wet van 10 mei 2007. Deze benadering is bedoeld om een inclusieve en respectvolle werkomgeving en service te creëren voor iedereen.

6.3. Bij niet-naleving van deze bepaling wordt de dienst van een huishoudhulp beëindigd.

6.4. MaxiClean neemt ook kwesties van intimidatie zeer serieus, of het nu gaat om seksuele, fysieke of morele intimidatie. We hanteren een beleid van nultolerantie ten aanzien van elk ongepast gedrag. Seksuele intimidatie, inclusief elke ongewenste gebaar, opmerking of gedraging van seksuele aard, is strikt verboden. Evenzo wordt elk geweld of fysieke agressie streng veroordeeld, en elke vorm van morele intimidatie, zoals pesten of vernedering, wordt actief bestreden.

6.5. Wij verbinden ons ertoe een veilige en respectvolle werkomgeving voor iedereen te creëren en geloven dat respect, gelijkheid en inclusie essentieel zijn om onze werkrelaties te verrijken en een hoogwaardige service aan onze klanten te garanderen.

Artikel 7: VERLIES EN DIEFSTAL

7.1. Alle voorwerpen die de klant ter beschikking stelt van de huishoudhulp (zoals sleutels bijvoorbeeld) vallen onder de volledige verantwoordelijkheid van de klant. In geval van verlies of diefstal van eigendommen van de klant, moet het incident onmiddellijk worden gemeld aan de bevoegde autoriteit, namelijk de politie, en vervolgens aan het bedrijf MaxiClean via het e-mailadres van uw toegewezen agentschap.

7.2. Daarnaast is een sleuteloverdrachtsverklaring beschikbaar op onze website, die u indien nodig kunt afdrukken. Raadpleeg de volgende link: www.maxiclean.be/keys

7.3. Houd er rekening mee dat het bedrijf MaxiClean geen verzekering biedt tegen diefstal of verlies. De klant is verplicht waardevolle voorwerpen zoals sieraden, geld of kaarten op een veilige plaats te bewaren. In ieder geval wijst MaxiClean elke aansprakelijkheid af in geval van het verdwijnen van eigendommen van de klant.

Artikel 8: VERZEKERINGEN – ARBEIDSONGEVAL

8.1. Het bedrijf MaxiClean beschikt over een arbeidsongevallenverzekering ter compensatie, conform de wet, van de huishoudhulp die het slachtoffer zou worden van een arbeidsongeval.

Artikel 9: SCHADEGEVALLEN

9.1. Het bedrijf MaxiClean beschikt over een verzekering die alle schade dekt die door de huishoudhulp wordt veroorzaakt. Elke schade moet worden gemeld door middel van een schriftelijke en bilaterale verklaring (door de huishoudhulp en de klant) gericht aan het bedrijf MaxiClean binnen 48 uur na de dienst waarin het schadegeval zich heeft voorgedaan. Deze verklaring moet uitsluitend elektronisch worden gedaan via ons e-mailadres: sinistres@maxiclean.be of per aangetekende brief naar MaxiClean, Boulevard Bischoffsheim 1-8, 1000 Brussel. Tijdens een lopend schadegeval moet alle communicatie ook uitsluitend elektronisch gebeuren via sinistres@maxiclean.be.

9.2. In geval van schade bij de klant is een eigen risico van 250€ van toepassing. 

Artikel 10: STOPZETTING VAN DIENSTEN

10.1. Elke samenwerking wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Bij wijze van uitzondering is het voor nieuwe klanten bij MaxiClean mogelijk om na de eerste voltooide dienst van huishoudhulp te veranderen, zonder gevolgen.

10.2. Elke partij heeft het recht om de diensten te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Indien de klant de opzegtermijn niet respecteert, is hij verplicht om het bedrijf te vergoeden voor de gederfde inkomsten, berekend volgens de volgende formule: omzet van 1 maand op basis van het gemiddelde van de afgelopen 12 maanden van samenwerking.

10.3. De opzegging moet worden meegedeeld per aangetekende brief of via het e-mailadres van uw toegewezen agentschap en gaat in op de datum van de brief/e-mail.

Artikel 11: Geschillen

11.1. Geschillen met betrekking tot deze overeenkomst worden beslecht door de rechtbank van eerste aanleg in het rechtsgebied waar de vestiging van het bedrijf zich bevindt.

Artikel 12: Gegevensverwerking

 

12.1. Door met ons samen te werken, stemt de klant expliciet in met alle bepalingen in dit document, inclusief die met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, in overeenstemming met de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

12.2. Voor meer informatie kunt u terecht op onze website via de volgende link: www.maxiclean.be/datatreatement